Tuesday, February 26, 2013

Future

Assalamualaikum

Another boring day, nothing happen since morning till now. Thanks to myself sebab bwk novel dr rmh harini. Ehek2. So xdela la loser sgt duk office x buat pape. Haha. Asik2 loser. Dah bertahun x baca novel melayu but bila dpt baucer buku terus beli novel melayu. Tp tiga bijik je. Novel melayu kan mahal sikit. Kalau english novel tu memang la mahal jgk tp setiap tahun boleh pergi borong dekat big bad wolf. So boleh jimat, sebijik RM8 je. Teheeee. Akauntan harus berkira. Ehh, kejap akauntan, kejap auditor, mana satu cita2 aku ni? Dua-dua pun tak. Sebab dua-dua kerja ni boleh buat rambut aku keguguran tahap dewa. Dahla rambut dah memang gugur. Erkkk, taknaklah botak di usia muda remaja ni.

Aku sebenarnya dlm kepala ni dari dulu lg teringin nk bukak business tapi pergi amik course akaun. Tapi seangkatan jgk kan dgn business. Nanti dah bukak business sendiri pun nak kena ada jugak basic akaun. Kalau x macam mana nk buat entry nak record bagai2 tu kan. What kind of business yg aku nk buat tu dah ada dlm kepala tp kalau zaman aku dah 25 26 nanti kalau ada business yg lg better dr apa yg ada dlm benakku ini x salah jugak mencuba kan. Whatever it is, after grad aku kena kerja dulu for 2 to 3 years or maybe until 5 years so that boleh la timba pengalaman bak kata org. Kalau kerja until retire pun ok what tapi i don't think that i can stand to work dgn org, takut stress. Haha. Kerja apa yg x stress kan. Bongokkk! Apa-apa pun, aku harap cita-cita aku  td tu tercapai. Semoga tak banyak halangan. Aminnn.

Anyway, kalau aku jd auditor mesti aku jd mcm senior sorang ni. Dtg kerja x sikat rambut, pastu muka kuyu je mcm x cukup tidur, and tak ketinggalan panda eyes. Maybe x sempat kot nk sikat rambut sebelum dtg kerja. Kesian je aku tengok. Mujur muka comel. Hermmm. Elehh, padahal aku pun x suka jugak sikat rambut sebab nanti rambut makin banyak gugur. Sikat pun xde. Hahaha. Perempuan apa la aku ni. Ehh, Fiza pun sama tau xde sikat. Hahaha. Papepun, jgn terlalu stress sampai rambut kita jd mcm ni.

ehhh, this is fashion la. Not due to stress at work. Haha. Elak je rambut aku jd mcm ni. 
.
.
.
.
.

Ni novel yg aku baca harini. Main beli je. Tapi best jgk.


Aku ni bukan kaki novel and kalau nk tahu dah tiga hari aku baca novel ni tp x habis2 lagi. Mihmihmih. Mana nak habisnya kalau sekejap baca novel, lpas tu baca blog org. Harini aku baca blog Namee Roslan. First time baca blog dia semalam and then terus jatuh hati, hari-hari nak baca. Agaknya sebab dia cantik sgt kot. Haha. Ok, now nak cont' baca novel lagi. Malu la saya kalau hari ni pun x habis lg baca. Weheeee!!!

Till then, Zara.


p/s: I hope nanti dah kawen dpt husband yg sporting and supportive so dia xkn halang apa yg aku nak buat. Nk jd auditor ke akauntan ke businesswoman ke novelist ke sukati kau la. Mihmih! 





No comments:

Post a Comment